M-Management on olnud turunduses juba oma sünniaastaist ning igal aastal aina rohkem. Juba enne ettevõtte loomist on tegeletud kodulehtede ehitamisega ja digiturundus on läbivalt olnud oskuste pagasis. 2019 aga kujunes välja enda osakond.
Sõnad "turundus" ja "digiturundus" või teise nimega ka "veebiturundus" või "internetiturundus" on üle kasutatud ja leierdatud. Täna aga ei peaks keegi vaatama digitaalset maastiku eraldi traditsioonilisest. Ühe põhjusena seepärast, et just digiplatvorm lubab teostada hõlpsasti suure osa turundusahela tegevustest.
Kui kasutada google bännereid või otsingureklaami, saame aimu kliendisegmendist;
võimalik on katsetada ja suunata fookust eri turgudel;
samuti saab digitaalses keskkonnas konkurentsi paremini seirata - vaadata nende ostetud otsisõnu ja seirata nende tehtud reklaame: seega paremini positsioneeruda;
toodete ja teenuste lõviosa toimubki internetis - nii et ka nende arenduseks on see hea meedium;
turkomist ei maksa rääkidagi.
Märgime aga tärniga (*) ära terminid, mis tehniliselt on valed: enamasti peaks seal asendama sõna "turundus" sõnaga "kommunikatsioon". Nii ka on digiturunduse nime alt enamasti tehtud just digikommunikatsiooni. Tegelikke turundusteadmisi ja -oskusi on turul olemas palju vähem, kui selle sõna mainimist.
Digiturundus* aga koosneb eri osadest, mis on omavahel seotud ja teineteise suhtes rohkem või vähem tähtsad.
Veebileht - see on keskne osa digiturundusest. Enamasti tehakse just SEO tööd, et sinna tuua huvitatud inimesi ostu sooritama. SEO tööriistaks number 1: unikaalne, relevantne sisu.
PayPerAction reklaam ja müügitoetus - olgu see Google, Facebook ja Instagram, Linkedin, Bing, Amazon, YouTUbe või mistahes platvorm Pay Per Click, Pay Per View, Pay Per Impression või mis muul meetodil tasustatav meedia, see on vajalik tähelepanu saamiseks.
Sisuturundus* - sisuturundusena lood sa contenti ehk sisu teksti, video või heli kujul. Parim versioon on seda sisu luua enda lehe sisse ja nii on ta ka osa heast SEO-tööst. Aga teine pool on seda sisu luua ka välistele lehtedele: ajakirjandusse, sotsiaalmeediasse, videoportaalidesse jne.
E-maili turundus* - teisisõnu digitaalne otsekommunikatsioon. Teated saadetakse otse sihitavad postkasti. Täna raskendab tegevust GDPR.
Sotsiaalmeediaturundus* - sisuliselt mõeldakse siin all segu sisuturundusest, avalike suhete juhtimisest (ja harvem ka PayPerAction tegevustest ja otsemüügist) sotsiaalmeedia platvormidel. Suuresti on rõhk valiidsel, originaalsel ja/või visuaalselt atraktiivsel sisul.
Sidususturundus* - inglise keeli ka affiliate. Influencer-id ehk suunamudijad või mõjutajad võivad olla ka affiliate-d ehk sidusisikud. See ei ole tegelikult mitte turundustööriist vaid pigem üks tasumise ehk kompensatsioonimudeleid.
SMS-turundus* - täna on ka SMS digitaalne... SMS on veelgi efektiivsem kui e-mail; küll aga on ta veelgi enam raskendatud GDPR-i poolt. Üldiselt jääb ta püsikundede teavitamise viisiks.
Nii et jah - enamasti on ta turunduskommunikatsioon. "Küsi" sektsioonist rohkem infot või kirjuta mike@managementsolutions.ee.