M-Management Solutions
  • Turundus
    • Digiturundus >
      • Google Ads
  • Kliendid
  • Kasvuhäki Blogi
  • Meie
  • Teie
Teenused ja hinnad
Otsingureklaam
Videoreklaam
Display Reklaam
Google KKK

Google reklaamide 3 mõõka

Tee mis tahad, Google reklaamid on täna turkomi kõige võimsam relv. Seda seepärast, et Google käes on 96% Eesti otsinguturust (statcounter.com), suur enamus videoreklaamide pindadest (YouTube ja ka mõned kaudsed kanalid), ning maailma suurim hulk reklaami-"kinnisvara" miljarditel kodulehtedel. Ka Eesti lehed nagu Delfi ja Postimees annavad aina rohkem oma pindasid Google hallata. Seda just seetõttu, et kliendid märkavad aina rohkem ka Eesti uudisteportaaldie bänneripindade hindade liigset kõrgust just väikeste tulemuste suhtes.

Kuidas Google reklaamid toimivad?
Google omab (YouTube, Google.com otsing, gmail jt) või vahendab eri lehtede ja aplikatsioonide (miljardid erinevad kodulehed, Apple ja Android apid) reklaamipindasid internetis ning seadmetes ja rendib neid reklaamijatele.

Mina kui reklaamija pakun Google-le oksjoni korras mõne pinna eest oma hinna ja kui see on antud hetkel kõrgeim, ilmub seal minu reklaam. Google saab raha, kui reklaami vaataja sellel klikkab. Samamoodi otsingus - pakun sõna otsimisel kuvatava koha eest oma summa, kui pakun piisavalt kõrge, ilmun ka oma otsingureklaamiga piisavalt kõrgel. Google reklaamide eelis sotsiaalmeedia reklaamide ees on turu katvus: kui sotsmeediat kasutab aktiivselt näiteks Eestis ~57% elanikkonnast, siis internetti laiemalt kasutab 90+ % elanikkonnast (datareportal.com). Teiseks on Google võrgustikuga saadaval laiemad vanusegrupid, sotsiaalmeedia kanalid on alati oma piiratud sihtrühmaga.

Lisaks saan ma Google-s muidugi täpsustada asukohti (alates 1km raadius), sugu, vanust, lapsevanemid ja paljut muud: nii saan määrata kes mu reklaami näeb ja kes üldse ei näe.

Aga esiteks kirjeldame ehk neid kolme mõõka veidi rohkem (sest ikka jagub inimesi, kes täpselt ei mõista neid ja nende toimimisviise).

​Neil kõigil aga ühised tugevused:
  • sihtimine kuluefektiivseim ja hõlpsaim kõigist meediatüüpidest
  • kuluefektiivsus ja paindlikkus parim - reaalajas koheselt muudetav
  • osaliselt saab tekitada efekti täiesti tasuta!

1. Bänner ehk Display reklaamid (Google Display Network ehk GDN)

Bännerid ilmuvad miljarditel lehtedel üle maailma. Kui lehitsed Eesis välismaiseid veebilehti, näed ka seal Eesti reklaami. Samuti on Google bännerikohad olemas igal asjalikult Eesti leheküljel. Ükski bännervõrgustik ei ole nii hea leviga, kui GDN. 

Bännerreklaame on põhimõtteliselt kahte sorti: responsiivsed (ehk muutuvad vastavalt asukohale, kus nad ilmuvad) ja staatilised. 
  • Muutuvad või kontekstile vastavalt kuju võtvad reklaamid pannakse kokku eri piltidest ja tekstitükkidest, mida Google oma automaatikaga kombineerib vastavalt vaataja ekraanile, seadmele ja kodulehele, kus reklaam ilmub. Neid on hea vajadusel muuta ja kohandada reaalajas.
  • Staatilised bännerid on kujundaja poolt loodud pildifailid, kus teksti muutmiseks peab keegi pilti jällegi muutma.

Põhieesmärk GDN-il on bränditoetus (brändi laiuse ja sügavuse promomine) ja ka müügitoetus. Lihtsamalt: levi. GDNi eelised teiste meediaplatvormidega:
  • TV-ga pea samaväärve teavitus/promo/müügi levi (ajas aeglasem, kuid ulatus võrdne ja suuremgi)
  • Rahvusvaheline levi kordades suurem ja kuluefektiivsem kõigist teistest meediaplatvormidest
  • Sihtimine kõigist meediumitest kordades efektiivsem
  • Kuluefektiivsus ja painduvus parim (oskaja tegija käes)
  • Reaalajas kontrollitav efektiivsus, muudetav sisu
  • Võimalik osaliselt levitada ka tasuta!

2. Videoreklaamid

Video ilmub enemasti YouTube videote ees ja vahel, kuid võib ilmuda ka bänneritena GDN-võrgustiku seda lubavates lehtedes ja äppides. Video on parim meedium sõnumite edastamiseks, kuna see mõjutab mitut meelt korraga ja kiirelt. Põhiline eesmärk on siin brändi sügavuse ja laiuse levi; kuid mõjub ka müügitoetuseks.

Eelised teiste meediaplatvormide seas on samased GDN-iga üldiselt.

3. Otsingureklaamid

Otsingureklaamid ilmuvad nii Google.com (või ka .ee) otsingus otsides kui ka Google otsingu võimendust kasutavatel lehtedel. 

Google otsingureklaamid on parim tööriist müügiks: sest otsiv inimene on juba müügivalmiduses samm kaugemal. Nad on juba otsimas antud teemat või toodet ning seega lähemal selle ostule. Lisaks on otsingureklaam hea:
  • Turu olemasolu ja suuruse testimiseks
  • Kõrgema ostuvalmidusega liikluse saamine kodulehele (täpsematele toodetele)
  • (Tasuta) reklaam ka kaudsete teemade otsijaile (levi, teavitusfaas)
  • Tugeva konkurentsi puhul hädavajalik tööriist (kasvueesmärgiga ettevõttele)
  • Reaalajas kontrollitav efektiivsus (sihtimine, sisu jpm) ja kulu

Google Reklaamide Näidised.pdf
File Size: 1253 kb
File Type: pdf
Download File


Google Ads (jt PPA ehk PayPerAction) reklaamide teenused

Ads Audit - al 144 €
Hea viis saada kas ise üles seatud või teenusena tellitud Adsi-konto efektiivsusest ülevaade ning täiustused.

​ Auditi juurde käib reklaamide täiendus ning konsultatsioon. Saad tagasisidet oma investeeringu väärtuse kohta ning teatud piirides teostatud parandused. Kui audit on lühike ja täiendusi teha pole, tagastame ka proportsionaalse arvesumma. 

Soovitame kõigile, kes ise oma Adsi-kontot ei halda.
Adsi haldamine - al 24 € /h
Google või Facebooki reklaamihalduskonto haldamine kas kindla tähtajaga või määramata ajaks.

​Haldus algab konto ülesehitamisega. Selleks on vaja kasutaja ligipääsu andmist reklaamikontole, google analyticsile ja ka kodulehekülje ehitusele sinna on vaja lisada koodiridu). Jooksev haldus seisneb klikihindade muutmises, info vastavuses hoidmises, jooksvas võtmesõnauuringus ja modifitseerimises jpm.

Soovitame neile, kel ei ole endal aega haldust ära õppida ega ka seda teostada.
Adsi ülesehitamine - 24 € /h
Reklaamihalduskonto nullist üles ehitamine. 

Loome sulle nullist sinu enda gmaili külge Adsi konto, teostame vajalikud seired ja analüüsid ning ehitame selle nii täiuslikuks kui suudame. Edasi on sul valik: kas palkad meid või kellegi kolmanda seda haldama, võtad meilt mentorluse, või jätkad haldamist koheselt ise.

Soovitame kõigile, kel veebi kaudu müük oluline ja enda (ettevõtte) gmaili küljes veel oma kontot ei ole!

Adsi mentorlus - 36 € /h
See on parim viis õppida selgeks nt Google Adsi ise haldama.

​Tegu on justkui haldusteenusega, kus teeme oma tööd samal ajal ekraani jagades ja videosillaga (või koos ruumis) juhendades. Sul on võimalus omandada oskused ja teadmised ise, ning ei pea edaspidi tasuma halduse eest.

Soovitame väga väikeste e-poodidega ja väikese äriga mikroettevõtjatele.
Tahan Efektiivsemat Adsi!
Adsi haldus-mentorlus koos laiema turundusnõustamisega - 48 € /h
Siin mõtleme kaasa ka teistes aspektides, mis su äriga kaasas käib: hinnastus, teenindus, CRO, SEO, segmentatsioon, bränding jne.

Tegutsedes sinu lehe kallal, süveneme rohkem ka suuremasse pilti ning esitame sulle traditsioonilisest PPA-turundajast rohkem küsimusi. Nii suudame end su äriga kurssi viia ja väärtuslikku nõu anda. Oleme selliste nõuannetega tõstnud käivet ja/või kuluefektiivsust mitmetel klientidel.

Google KKK

Kui palju läheb teie teenus mulle maksma?
Kui esmakordselt teie konto nullist ehitame või teiselt haldajalt üle võtame, võib üles ehitamine või reklaamide parandamine võtta päris mitu tundi, seega jääb esimese kuu summa järgnevatest üldiselt kõrgemaks. Meie keskmine on 100 - 250 € esimese seadistuse eest. (Väiksemad e-poed ja väheste teenustega lehed.)

Lisaks Google omakulule (lepime teiega maksimum-eelarve kokku: vt allpool küsimust "Kui palju raha peaksin Google-sse panema?") läheb meie keskmine halduskulu 50 € - 100 € kuus. Kui teil pole hiigelhulka tooteid, läheb haldamise peale ainult mõned tunnid kuus. (Kui keegi teine võtab AINULT halduse eest rohkem kui mõnisada eurot kuus, maksad sa väga suure tõenäosusega jubedalt üle. 20-35 € tund on mõistlik summa. Üle selle on lisaväärtuse saamine iga € eest küsitav.)

Kas keegi saab mulle garanteerida odavaimad klikihinnad?
Odavaim klikk on kasutuim klikk. Su eesmärk ei ole ju klikke koguda vaid müüa! Just kallimad klikid loovad tihti konversiooni ja toovad müügi. Oska mõõta ja tea mida ja milleks teed. Nii nagu ei maksa osta liiga odavat ja madala kvaliteediga tarbe-eset, ei maksa osta ka kõige odavamat klikki.

Millest olenevad klikihinnad?
Konkurentsist sõnale/asukohale, seetõttu harva ka hooajast, seadistusest, reklaami olemusest jt. Kuna sina või meie sinu eest (su kontot hallates) olme ostjad ja mitte müüjad, siis me ei saa määrata hinda. Küll aga määrame pakkumise: alati alustame madalamalt ja tõstame pakkumist vaid vajadusel. 

Mille eest ma maksan?
Professionaali kogemuse ja efektiivse (kiira + täieliku) töö eest. Lisaks on ta saanud ka eri koolitusi, tal on turundusalane haridus ning omandanud aastate jooksul eri kogemusi. Üldiselt jäävad pärast esimest kuud (tasud kuu alusel ja tunni põhiselt) tasud keskmistel lehtedel (teenused ja väiikesed e-poed) sajakonna kuni mõnesaja euro piiresse. Sest kui ülesehitamise töö on hästi tehtud, ei ole kuigi palju jooksvaid muudatusi. Kui sul ei tule just uusi tooteid või ei toimu antud kuus hooajalisi kampaaniaid.

Kuidas kujuneb digiturundaja teenuse hind?
Kui tegu on suurema ettevõttega või agentuuriga, paisutab hinna suureks organisatsiooni suurus. Osaliselt teeb seda inimressurss (sest lisaks töö teostajale on ka projektijuhid, müügi-inimesed, strateegilised juhid, toetavad üksused nagu kujundusosakond jne), kellest kõik tahavad ju samuti palka saada. Teiselt poolt on see selliste organisatsioonide "esinduslikkuse" kulu: neil on vaja kontorit ja kontoris vaja sisustust - ning kõige sellega kaasnevad ka olmekulud. Tegelikult aga pole SUL seda kõike ju teenuseostjana vaja! Seega - kui ostad 60 € tunnihinnaga teenuse, ei saa sa tegelikult midagi rohkemat võrreldes 30 € tunnihinnaga teenusest. 

Kui palju raha peaksin Google-sse panema?
Palju oleneb sinu valdkonnast ja sealsete teemade konkurentsist. Kliki hindasid on maailmas 0,01 € kuni 700 € (advokaatide teenus inglisekeelses keskkonnas nt). Tavaliselt nimetame miinimumsummaks 200-300 € - kui eesmärk on käivet kasvatada. Oleme teenindanud ka ettevõtteid, kelle Google reklaami omakulu ka 2000 (Eesti, mõnedsajad tooted), 7000 (Eesti, mitu tuhat toodet) ja 10 000 (Euroopa, tuhande toote piirides) euroni ulatub. 

Miks ma ei võiks ise seda teha?
Võid - absoluutselt. Kas nullist õppida või võtta meie teenus koos mentorlusega. Õpi ise selgeks ja tee. Enamikel ettevõtjatel ei olegi mõtet maksta kõrgemat tunnihinda. Isegi kui ise teet lohakalt ja poolikult on mõnel juhul see parem, kui maksta liiga kõrget hinda (suurematele) agentuuridele.

Kas ma peaks laskma agentuuril enda konto alt reklaame mulle teha, või pigem peaks minu enda gmaili küljes olema minu enda konto ja ma annan agentuurile loa seda hallata?
Pigem peaks sul olema enda konto. On palju ühe-mehe agentuure ja ehk ka suuremaid, kes võtavad sinult rohkem raha, kui tegelik töö seda nõuaks. Kui sa lood enda Adsi konto, siis näed sa seal kõiki muudatusi, klikkide hindasid ning samuti täieneb sinu enda konto igakord kui teenusepakkujat vahetad. (Iga uus pea annab mingil määral uut väärtust.) Vajadusel aitame sulle su enda konto nullist luua!

Kas üle 100 € maksev Adsi, Analyticsi, Facebooki-turunduse vms kursus on seda väärt?
EI! Eestis on enamik kursusi liiga kallid ja liialt ebapraktilised. Enamik kursusi siin on pigem lonegu pidajale raha tegemiseks, kui sulle otsese kasu loomiseks. Pigem võta inglisekeelne kursus, mis maksab a la 29 € (küsi julgelt soovitusi) ja/või võta mentorlus näiteks meilt. :) 
Picture
Picture
  • Turundus
    • Digiturundus >
      • Google Ads
  • Kliendid
  • Kasvuhäki Blogi
  • Meie
  • Teie