Segmenteerimine ehk teisisõnu segmentimine turunduses on eri kliendigruppide ja neist eri vajaduste ja eelistustega alamgruppide moodustamine. Laiem põhjus selleks aga on toodete ja teenuste müügi suurendamine ning turkomi efektiivsemaks muutmiseks vajaliku info kogumine ja analüüsimine. Et mõista igat peatükki suures pildis, loe enne ka turunduse üldist artiklit. Segmentimine aitab vastata küsimusele "Millise iseloomuga klientidele me antud väärtust pakume?". Oluline on siin just märksõna 'iseloom' ja mitte klientide demograafia või grupi suurus. (Demograafilised parameetrid on eraklientide puhul näiteks nende vanus, keel, päritolu ja sugu.) Segmenteerimisel lahterdataksegi kliendid nende vajaduste ja eelistuste järgi - kokkuvõtvalt ongi need klientide iseloomu ühisnimetajad. Nii nagu illustratsioonil, kus on punast värvust nii õunas, aprikoosis kui ka arbuusis, võib olla täiesti erinevatel inimestel sarnaseid tõekspidamisi ja väärtusi. Või vastupidi: nagu pildil on sama banaani (või ka nt pähkli-) tükid erinevad, võivad samasse demograafilisse gruppi kuuluvatel inimestel olla täiesti erinevaid omadusi ja käitumisviise.
Tihti kasutatakse siin ka terminit 'elustiil' või mindset - just elustiil või teisisõnu mõtte- ja toimimisviis on see, mille järgi saab õigetele inimestele õige toote atraktiivsuse määrata ning ka õiged kanalid nendeni jõudmiseks identifitseerida. Segmentimine on suuresti tarbijate mõistma ja tundma õppimine, sest segmenteerimise teostamiseks ongi sul vaja kõigepealt turu üht põhiosa - tarbijaid - tundma õppida. Seda saad teha eri turu-uuringute meetodeid kasutades. Segmentimine võib aga kahe äärmuse puhul olla ka mõttetu.
Segmenteerimise puhul on oluline meeles pidada seega kolme põhitõde:
Selliste tegevustega leidis näiteks üks USA rasedusteste tootev ettevõte Quidol lisatulu toova segmendi. Traditsiooniliselt teeks ettevõtja ühe toote - rasedustesti ühele segmendile: viljakas eas olevatele naistele. Uurides aga tarbijat ja tema ostupõhjuseid, leiti kaks eri gruppi naisi: need kes LOODAVAD rasedaks jääda ning need, kes KARDAVAD rasedaks jääda. Tooted olid sisuliselt samad, kuid erineva disainiga, pakiga, nimega ja hinnaga ning lisaks paigutati poodides ka eri kohtadele. Seega segmenteerimine kokkuvõttes: küsi 'miks' ja kuula ning uuri tarbijaid veidi rohkem - võid avastada uue segmendi samas demograafias ning tõsta sellega ettevõtte käivet, kasumit ja turuosa. Allikad: 10+ aastat turundus- ja ärinõustamiskogemusi ning haridust 😉 New Criteria for Market Segmentation (hbr.org) Learning How to Make Market Segmentation Work Again (hbr.org) What You Need to Know About Segmentation (hbr.org) Market Segmentation: You're Doing It Wrong - Examples & Tips (activemarketing.com)
0 Comments
Leave a Reply. |
KategooriadArtiklidTurundus 1: Segmenteerimine
Turundus 2: Sihtimine Turundus 3: Positsioneerimine Turundus 3.1: Brändimine AutorHei! Mina olen Mihkel Kahju - M-Management Solutionsi juhtivpartner ja juhtiv kasvuhäkker. Olen entusiastlik maailmaparandaja mitmel alal: turundus, haridus ja ettevõtlus. Mind on nimetatud mitmetahuliseks ja multidistsiplinaarse taustaga isikuks. Need omadused on just need, mis teevad minust ideaalse tegevjuhi või ka kasvuhäkkeri ;) Siinsest blogist saad ülevaate turundusest ja äri arendamisest. Praktika tarvis aga võta ühendust - puhtalt võimlemise küsimus. :) |